Коли ж херсонці зможуть нарешті приписатися в житлі за декілька днів?!

Автор: Альона ШНАБСЬКА07 Ноября 2018 09:22

В «Гривну» неодноразово зверталися херсонці зі скаргами на роботу відділу реєстрації місця проживання громадян Херсонської міськради. Точніше – на черги, які там утворюються з бажаючих прописатися або виписатися з житла.

Раніше скарги були лише на великі черги за талонами, які дають право потрапити до фахівця. А в останні місяці проблема ускладнилася ще й тим, що й із отриманим талоном дата прийому може бути аж через два місяці.

Нещодавно до редакції знову звернулася городянка й розповіла, що їй треба терміново виписатися з квартири. Та отримавши талон у відділі реєстрації, вона дізналася, що зробити це зможе не раніше 10 грудня. За її словами, одна знайома запропонувала «допомогу» в прискоренні процесу за певну суму.

Інший херсонець розповів, що дату своєї прописки в купленій квартирі чекав із 10 серпня (в цей день узяв талон) до 23 жовтня. Він прийшов у призначений день, але відразу його не виписали, запропонували залишити документи та прийти ще раз наступного дня з 13:00 до 14:00. Херсонцю вкотре довелося йти до відділу та знову чекати в черзі, поки він нарешті через два з половиною місяці (!) прописався в житлі.

Всі ці затягування та неприємні процеси викликали, як то кажуть, народний гнів. 18 вересня громадська організація «Рух розвитку ОСББ Херсон» анонсувала акцію «Херсон, включай iGov» перед Херсонською міськрадою. Під стінами мерії зібралися люди, щоб привернути увагу міської влади до незадовільної роботи відділу реєстрації місця проживання та домогтися введення онлайн-системи iGov, яка начебто мала спростити процес.

Через місяць, 19 жовтня, міським головою було видано розпорядження «Про впровадження електронного документообігу через інтернет-портал державних послуг iGov у відділі реєстрації місця проживання фізичних осіб Херсонської міської ради».

У свою чергу херсонська команда iGov розіслала повідомлення, що цей документ дає «зелене світло» запровадженню сучасних онлайн-сервісів. Їх застосування дозволить ліквідувати черги та знизити корупційні ризики під час надання більш ніж популярних послуг прописки-виписки. Волонтери iGov спільно з працівниками відділу реєстрації уже розпочали навчання персоналу та тестування онлайн-послуг, яке має завершитися їх практичним використанням у роботі відділу реєстрації.

У жовтні мер Володимир Миколаєнко затвердив ще одне розпорядження – «Порядок оптимізації робочого процесу спеціалістів відділу реєстрації місця проживання фізичних осіб у новій редакції».

«Гривна» вирішила поцікавитися в керівника відділу реєстрації місця проживання фізичних осіб Світлани Беседіної, чи можна сподіватися, що ситуація з пропискою-випискою поліпшиться.  

- Світлано Василівно, відомо, що у вашому відділі збираються впровадити електронний документообіг через інтернет-портал державних послуг iGov. Як швидко запрацює ця система для користувачів? Чи є для цього всі необхідні ресурси?

- Дійсно, міським головою видано відповідне розпорядження. На сьогодні спеціалісти відділу разом із координатором проекту iGov у Херсоні та Херсонській області Павлом Куликом тестують програму та відпрацьовують необхідні вимоги для її впровадження. Зокрема в частині забезпечення виконання Закону України «Про захист персональних даних». Окрім того, ми розглядаємо необхідність придбання комплексної системи захисту інформації для техніки, на якій спеціалісти працюватимуть через портал iGov. Ресурси для роботи цього порталу, включаючи спеціалістів і техніку, є.

- Чи справді ця система спростить і пришвидшить процес популярних послуг прописки-виписки? Чи стане менше черг, які нині розтяглися на два місяці?

- Не думаю, що черг буде менше. Це пов’язано з тим, що не кожен має змогу відсканувати необхідний пакет документів, аби викласти його на портал і передати до відділу на опрацювання. Черги на сьогодні великі тому що, по-перше, ми маємо зміни в законодавстві стосовно надання субсидій. А саме: нині субсидія призначається за фактом зареєстрованих у приміщенні осіб, а не за фактом кількості тих, хто проживає, як це було раніше. У зв’язку з цим значно збільшилася кількість суб’єктів звернень для отримання адмінпослуги стосовно зняття з реєстрації місця проживання своїх рідних, які померли 10 і більше років тому, а також родичів, зареєстрованих у своїх приміщеннях, які проживають значний час за межами України.

По-друге, вважаю за необхідне зазначити, що штатна чисельність спеціалістів відділу – 17 осіб – недостатня для надання якісніших адміністративних послуг за умови 6-денного робочого тижня. До того ж, кількість надання адміністративних послуг постійно збільшується (для порівняння – в середньому надано послуг за місяць: 2016 рік – 2400; 2017 рік – 3400; 2018 рік – 3750).

- Світлано Василівно, було анонсовано, що з 10 грудня відділ реєстрації місця проживання працюватиме за новою системою. Що саме зміниться?

- Нині ми тестуємо та налаштовуємо програму iGov. Спеціалісти відділу реєстрації уважно прислуховуються до кожного громадянина, враховують побажання, оперативно реагуючи на зауваження.

- Розкажіть, якими способами можна отримати талон до фахівця на прописку-виписку з 10 грудня? Чи вдасться позбутися довгих очікувань своєї черги?

- Записатися на прийом до спеціаліста відділу сьогодні, а також надалі ви маєте можливість через електронний термінал, розташований на І поверсі адмінбудівлі Херсонської міської ради, або через офіційний сайт міськради та її виконавчих органів.

Отримати консультацію та друковану роз’яснювальну інформацію можна безпосередньо в спеціаліста відділу, на сторінці запису до відділу реєстрації на сайті або ознайомитися з інформацією на стенді біля зазначених терміналів. Відповідні зміни в Порядку роботи відділу та в графіку прийому громадян (6 днів на тиждень і 7 годин на день, без обідньої перерви) передбачають збільшення кількості наданих адміністративних послуг відділом, але цього недостатньо для якісного обслуговування громадян міста. Тому неодноразові пропозиції щодо збільшення штатної чисельності спеціалістів відділу, виділення приміщення для операційно-інформаційної зали та приміщення для комфортних умов очікування громадян є вкрай актуальними.

- Є люди, котрі вже мають талони до фахівців, їх черга припадає на грудень. Що робити цим громадянам, якщо з 10 грудня буде змінена схема видачі талонів (можливо, прийому громадян)? Чи не пропаде їх черга та не буде марним двомісячне очікування на реєстрацію місця проживання?

- Всі херсонці, які мають талони, будуть прийняті. На сьогодні, аби люди не набирали талонів наперед, на терміналі та на сайті є відповідні фільтри, які не дозволяють отримати талонів більше, ніж це необхідно.

- Чи чекати покращення для громадян у строках оформлення та видачі їм довідок про склад родини, яке нині затягується до місяця?

- Для забезпечення виконання своїх повноважень обслуговуючими організаціями, виконавчий комітет Херсонської міської ради прийняв рішення від 20.12.2016, що ОСББ, ЖЕК, підприємства, організації, виконавці послуг із управління (утримання) багатоквартирних будинків (гуртожитків) за місцем проживання громадян, органи самоорганізації населення забезпечують продовження надання довідок про склад сім’ї. А саме – для оформлення приватизації житла, переоформлення особового рахунку на неприватизоване житло, взяття на квартирний облік, поновлення на квартирному обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, для фізичних осіб, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги, для укладання договору найму житлового приміщення. Якщо мова йде про інформаційні відомості для відчуження майна або оформлення спадкової справи, спеціалісти відділу відомості опрацьовують у значно коротші терміни – до 10-ти днів, хоча згідно з чинним законодавством термін видачі таких відомостей – до 30 днів.