Автор: Віталій Яшков02 Декабря 2020 06:50

Удома в кожній українській сім'ї обов'язково є аптечка, і в ній точно є ліки виробництва «Дарниці», адже кожен сьомий препарат на аптечних полицях виготовлений на цьому столичному підприємстві.

Сьогодні на найбільшому в Україні фармацевтичному заводі люди працюють поруч з роботами, процеси управляються автоматично з використанням «хмарних» технологій, а дослідження нових препаратів проводяться в кращих клінічних центрах Європи. Своє 90-річчя «Дарниця» зустрічає масштабними змінами, про які ми дізналися, побувавши на Zoom-екскурсії. В Україні 114 виробників ліків, але згідно з дослідженнями 75% українців довіряють саме «Дарниці».

У ЧОМУ Ж СЕКРЕТ ТАКОЇ ПРИХИЛЬНОСТІ?

У «Дарниці» не приховують, що формула успіху – це вміння створювати одночасно ефективні, безпечні та доступні ліки. Для цього компанія направляє частину прибутку на дослідження і розробку.

«У “Дарниці” є департамент, який досліджує нові молекули, щоб з найбільш перспективних створювати ліки проти поширених хвороб. І тут у компанії є пріоритети. Йдеться про лікування так званих соціальних хвороб – серцево-судинних, нервової системи – і подолання болю. Це найбільш поширені серед українців недуги. За останні три роки в розробку нових ліків інвестовано 293 млн гривень. Завдяки цим коштам “Дарниця” сьогодні пропонує широкий асортимент лікарських препаратів, які використовуються в лікуванні більшості захворювань», – відзначили в компанії.

Не секрет, що пошук і дослідження – це наріжний камінь у фармацевтиці, тому «Дарниця» як новий логотипу вибрала латинську букву D. Таким чином в компанії підкреслюють, що націлені на пошук кращих рішень для підтримки здоров'я пацієнтів. Новий логотип тепер прикрашає всі упаковки лікарських засобів «Дарниці». У компанії обіцяють, що повний перехід на новий дизайн упаковок завершиться в 2021 році.

ДЛЯ ЧОГО «ДАРНИЦІ» ЗНАДОБИЛОСЯ МІНЯТИ ВЖЕ ЗВИЧНИЙ УКРАЇНСЬКИМ СПОЖИВАЧАМ ДИЗАЙН?

У компанії пояснюють, що вся справа в прагненні вдосконалити упаковку і зробити її більш комфортною та інформативною.

«На аптечних полицях – сотні різних ліків, відрізнити які часом буває неможливо, а помилки при такому виборі бути не повинно. Тому нова упаковка препаратів “Дарниці” містить первинно необхідну як споживачеві, так і фармацевту інформацію – терапевтичну категорію препарату, дозування і форму випуску. Нововведення полягає в тому, що “Дарниця” використовує графічні позначення, які допомагають легко зчитувати потрібну інформацію», – пояснили в компанії.

«Дарниця» випускає препарати в 15 лікарських формах, на заводі 14 виробничих ліній і навіть під час прямого онлайн-ефіру кидається в очі блискуча стерильність і мінімальна кількість персоналу в цехах. Де ж люди?

Це другий секрет «Дарниці» – тут величезні гроші спрямовують на підтримку виробництва на найвищому рівні. Недарма Всесвітня організація охорони здоров'я проводить на заводі «Дарниці» навчання інспекторів практиці проведення аудитів на відповідність міжнародному стандарту «Належна виробнича практика» (GMP). До речі, ще в далекому 2003 році «Дарниця» стала першою українською компанією, яка впровадила у себе цей стандарт і тепер кожні три роки проходить перевірку на відповідність йому.

У компанії працює понад тисячу чоловік, майже половина з них зайняті на виробництві. Під час онлайн-екскурсії можна побачити, як працюють на фармпідприємстві. Власне, працює обладнання, а людина переважно стежить за роботою автоматики, при цьому кількість ручних операцій мінімальна. До речі, навіть інструкцію в пачку з ліками складає робот-маніпулятор, це багато в чому пояснює те, що другий раз так само гарно і точно скласти листок вдома вже не виходить.

Є на заводі й окремі дільниці, де людей немає взагалі – всю роботу виконують роботи. Це зона зберігання сировини і готової продукції в складському комплексі – одному з найбільш інноваційних місць, яке навіть виглядає відповідно.

Завдяки технологіям і стандартам роботи «Дарниці» споживачі можуть бути спокійні – тут контролюють якість всього, що може впливати на властивості препаратів, починаючи від сировини і допоміжних матеріалів. Складський комплекс – серце заводу, він з'єднаний з виробничими цехами мережею коридорів і галерей. Таким чином при транспортуванні сировини і готової продукції на неї не впливають зовнішні фактори. Завдяки технічним інноваціям число працюючих на складі скоротилося з 30 осіб до трьох. Тепер з усіма завданнями успішно справляються інженер і два техніки, решта співробітників перейшли в інші підрозділи.

Модернізація заводу припала на середину 2000-х років, але технічні удосконалення не припиняються й нині. Маючи повністю автоматизоване виробництво, «Дарниця» працює над тим, щоб перенести в «хмарну» цифрову інфраструктуру виробничі процеси і використовувати промисловий інтернет.

Цікаво, що найбільше в Україні підприємство з виготовлення ліків працює так, щоб мінімально впливати на навколишнє середовище. З цією метою постійно удосконалюються виробничі процеси – зменшується використання води, природного газу і електроенергії, а абсолютно всі відходи сортуються і передаються на переробку та утилізацію. Таким чином вдається переробити до 2/3 відходів.

Зміни відбуваються постійно, їх помічають не тільки співробітники, клієнти та гості підприємства. Ефект відчутний і на рівні столиці й навіть країни.

Прагнення «Дарниці» створювати краще виходить за рамки професійної діяльності. П'ять років тому компанія заснувала стипендії студентам і викладачам Українського католицького університету, щоб талановита молодь та викладачі могли вільно удосконалювати свої професійні навички. На це було виділено 6,4 млн гривень. У «Дарниці» вірять, що ці інвестиції в освіту допоможуть виростити нове покоління українців, ідеї яких дадуть поштовх розвитку країни.

У непростий час пандемії коронавірусу «Дарниця» підставила плече державі: допомагаючи справитися з новими викликами, надала ліки і закупила обладнання для українських лікарень на загальну суму 7,1 млн гривень.

Серед підопічних «Дарниці» є особливий «пацієнт», здоров'я якого за тисячолітню історію вимагає максимальної уваги і грамотного підходу. Це Софія Київська. Її стінам, унікальним фрескам і мозаїкам загрожувало руйнування через надмірну вологу. Але «Дарниця» з партнерами врятували унікальну пам'ятку архітектури, встановивши в соборі інноваційне обладнання. 14 приладів вже працюють на об'єктах національного заповідника і забезпечують гарний результат.

Під час віртуального візиту на підприємство можна побачити, як змінюється «Дарниця», і зрозуміти, куди вона рухається. Компанія націлена стати міжнародною і для цього впроваджує кращі ідеї і технології, удосконалює виробництво і готується на рівних конкурувати на світовому ринку.

За матеріалами «ФАКТІВ»