Херсонці обурені тим, що у місті, як гриби після дощу, з’являються нові рекламні конструкції, що псують естетичний вигляд Херсона, оскільки їх забагато і вони не підкорюються жодним нормам - а ні законним, а ні естетичним. Особливо це стосується центральної частини міста, де буквально на кожному кроці можна побачити рекламний борд. Окрім естетичного постає й фінансове питання, адже інколи рекламні конструкції встановлюють самовільно і їх власники не сплачують жодної копійки до міського бюджету. Проте, міська влада або взагалі не бачить незаконних бордів, або не спішить їх демонтувати, як того вимагає закон.

З вулиць Херсона все-таки зникне незаконна реклама?

Так, на розгляд чергової сесії управління естетики та реклами Херсонської міськради виносить проект рішення «Демонтажу рекламних засобів, самовільно встановлених у місті Херсоні на 2020 рік». Головна мета її реалізації – демонтаж із вулиць Херсона незаконно встановлених рекламних конструкцій. Загалом на її реалізацію із міського бюджету планується виділити близько 127 тис. грн.

Програма із демонтажу незаконно встановлених рекламних конструкцій працює у Херсоні вже не перший рік. Наприклад, у минулому році на її реалізацію було виділено із бюджету близько 106 тис. грн, що дало змогу прибрати 53 рекламні конструкції. У 2017 році вдалося демонтувати значно менше – 2 великогабаритні рекламні об’єкти з проспекту Ушакова.

«Деякі рекламні засоби перебувають в експлуатації багато років, мають застарілий дизайн та не відповідають сучасним естетичним нормам, проте заміна власниками даних рекламних засобів не здійснюється. Але, насамперед, по закінченню терміну дії дозволів на розміщення реклами, її власники самостійно не проводять демонтаж рекламних конструкцій, тим самим не дотримуються своїх договірних зобов’язань та порушують норми закону», - йдеться у пояснювальній записці першого заступника міського голови Ігоря Козакова.

Так, програмою передбачається, що демонтувати будуть рекламні конструкції, що були встановлені із порушенням норм законів і схем розміщення таких конструкцій у місті та якщо у орендарів закінчився термін дії договору.

Зазначимо, що ця програма почне працювати лише у випадку, якщо її підтримає більшість депутатів на сесії Херсонської міської ради.

«Ми пропонуємо демонтаж в тих обсягах, які передбачає бюджет, якщо у депутатів будуть свої пропозиції, то вони будуть розглянуть на постійних депутатських комісіях. Це проста процедура, яка передбачає погодження проекту рішення міською радою», - говорить начальниця управління реклами Херсонської міськради Тетяна Піценко.

Хто заплатить за демонтаж реклами

Із чиїх кишень підуть гроші на те, щоб прибрати незаконну рекламу із вулиць міста? Тут лише два варіанти: або заплатить власник конструкції, або на це підуть кошти платників податків, адже від початку примусовий демонтаж оплачує саме міський бюджет.

«Правилами розміщення зовнішньої реклами передбачається примусовий демонтаж управлінням реклами. Потім, коли знаходять власника рекламного об’єкта, передбачається процедура повернення коштів, що були витрачені із бюджету. Проте, якщо власник не встановлюється, то ці кошти будуть витрачені із міського бюджету без повернення», - зазначає Тетяна Піценко.

Наразі у Херсоні обліковується близько 300 рекламних засобів, що були встановлені без відповідного дозволу. Начальниця управління естетики та реклами зазначає, що ця цифра не є остаточною, адже власники рекламних конструкцій або самі демонтують їх, або узаконюють.

Замість багаторічних дерев – реклама

Наглядним прикладом незаконної реклами є борд на вулиці Гімназична. Мало того, що він був встановлений без жодного документу, так ще й під час його монтажу було зрубано шість багаторічних дерев. Тоді ця ситуація викликала чималий резонанс у Херсоні. Дійшло до того, що виконком Херсонської міської ради прийняв рішення про демонтаж цієї рекламної конструкції. Натомість, вона продовжує «радувати» перехожих й по сьогоднішній день.

До речі, у цьому місяці виповнився рівно рік, як незаконний рекламний борд стоїть на Гімназичній. Місцеві мешканці підкреслюють, що на ньому постійно майорить різноманітна реклама: від побутової техніки до політичної. Проте, за цілий рік «винахідливий підприємець» зовсім нічого не заплатив до бюджету.