Автор: Дарина ЛАПІНА19 Июля 2021 18:36

Коли мова заходить про ремонт доріг Херсона, чиновникам – як тим поганим танцюристам...

Коли мова заходить про ремонт доріг Херсона, чиновникам – як тим поганим танцюристам...

Минулого тижня в Херсонській міськраді відбулась прес-конференція, на якій обговорювали одвічну проблему міста – ремонт «убитих» доріг

Забігаючи наперед, зазначимо, що нікого точно не здивує – найближчим часом капітально відремонтувати всі дороги Херсона та приєднаних до обласного центру територій неможливо. І все через непідйомну для місцевого бюджету вартість. За словами в. о. заступника мера Юрія Стельмашенка, якісний капремонт 1 кілометру дороги коштуватиме близько 8 мільйонів гривень. Загальна протяжність доріг Херсона та приєднаних територій – 1350 кілометрів. Тобто вартість капремонту всього дорожнього покриття Херсонської ТГ складає майже 11 мільярдів гривень.

«А в нас на все про все є 58 мільйонів гривень», – зазначив в. о. заступника мера, говорячи про цьогорічний бюджет на ремонт доріг.

Згадуючи про проблеми, Юрій Олександрович не оминув цьогорічні перестановки в міськраді, які, за його словами, значно сповільнили тендерні процедури, та як наслідок – ремонти: «Було прийнято рішення про ліквідацію управління транспорту та доріг та входження цього управління в департамент міського господарства. Протягом цього часу ми не мали можливості проводити тендерні процедури та закупівлі. Доки не було зареєстровано нову юридичну особу (департамент міського господарства. – Д. л.). Тому ми майже 2 місяці втратили найгарячішого періоду, коли ми повинні були щодня оголошувати торги. Тому ми робили ямкові ремонти».

До речі, цього року в Херсоні запланували поточний ремонт 45-ти доріг. Пізніше на сайті міськради з’явилась інформація, що на поточний ремонт виділено 38 мільйонів гривень.

На цьому Юрій Олександрович не закінчив перелік «бід», які заважають виконувати ремонти доріг. У тому, що початок робіт затримався, винні й постійні зливи, й суцільна зношеність міських комунікацій під дорогами. За словами Стельмашенка, тільки за цю зиму працівники «Херсонводоканалу» більше 500 разів розривали асфальтне покриття, щоб полагодити комунікації. Тому було б доцільніше спочатку зайнятись ремонтом мереж, а потім братися за дороги на цих ділянках.

Разом із тим капітально ремонтувати дорожнє покриття в Херсоні вже планують. Як сказано на сайті міськради, станом на 9 липня готових проектів капремонту з експертизою є на 23 мільйони гривень. Цього тижня мають оголосити торги, за місяць визначити переможця й дороги візьмуть у роботу. В серпні капітально ремонтуватимуть покриття на вулицях Преображенська, Ватутіна, Видригана, Театральна, Молодіжна, Тираспольська, Воронцовська. Відремонтують ревізійну камеру зливових каналізацій на вул. Колодязна, перехресті проспекту Ушакова та вулиці Перекопська. Також цього року оновлять дорогу на переїзді Таврійський – ХБК.

Проекти капремонту, які ще розробляють: площі Білозерська, Дубінди, Чорновола, Ганнібала, вулиця Українська. Капітально відремонтують дороги, що йдуть променями від площі Ганнібала.

«Проекти з експертизою будуть готові до 1 серпня. Попередньо 1 вересня буде відомий переможець, до середини жовтня ці дороги відремонтують», – зазначають у прес-службі мерії.

На прес-конференції Юрій Стельмашенко пояснив, чому саме ці ділянки обрали для капремонту: «Ми повинні відновити саме площі, на яких найбільший рух транспорту. Після ремонту на цих ділянках відходитимемо магістральними вулицями».

Він також наголосив, що через запізнення початку робіт у місті працюватимуть до 6-ти дорожніх бригад одночасно.

Що ж стосується внутрішньодворових проїздів, багато з яких після дощів більше схожі на озера, то їхній ремонт також в планах, але не раніше другого півріччя, й то – за рахунок бюджетних залишків.

«На ремонти внутрішньодворових проїздів рекомендуватимемо передбачити приблизно 30 мільйонів гривень. Цієї суми вистачить на ремонт 7–8 великих дворів із заміною бордюрів», – розповів Юрій Стельмашенко.

ХЕРСОНСЬКІ МАРШРУТКИ БОЯТЬСЯ ЗЛИВ

За день до прес-конференції, 4 липня, Херсон залило рясними дощами. Такі погодні умови вже традиційно стали причиною поганої роботи громадського транспорту. Містяни скаржилися, що мусили годинами чекати на маршрутки, які майже перестали їздити ще о 16:00, 17:00. Чому так склалось, що після злив херсонці стають заручниками безвідповідальних перевізників, журналісти запитали у в. о. заступника мера. За словами чиновника, ситуація зміниться на краще лише коли в місті буде 50% комунального транспорту (від загальної кількості автобусів). Так, приватні перевізники вирішили не наражати на небезпеку транспорт і залишити маршрутки в автопарку. Проте скаржилися містяни й на комунального перевізника – «Херсонкомунтранссервіс», адже й на його маршрутах автобусів не вистачало. Щодо цього «транспортний» заступник міського голови пообіцяв «провести розмову з комунальним і приватними перевізниками».

Виходить, що мешканці Херсона мусять змиритися з таким станом речей і змін дочекаються, аж коли КП поповниться достатньою кількістю власного транспорту? Та на це ж можуть піти роки! Проте херсонцям до такого ставлення не звикати. Вже не вперше містяни стикаються з тим, що перевізники ставлять власні умови, а інколи навіть саботують роботу, коли їм це зручно. Так трапилось під час чергової спроби підвищити тариф. Зіштовхнувшись зі спротивом херсонців і деяких представників влади, приватні перевізники вирішили не випускати автобуси з автопарку. Внаслідок сотні херсонців вимушені були добиратись до місць роботи пішки. Також Стельмашенко вказав і на «провину» самих херсонців, мовляв, нічого містом швендяти, коли дощ надворі.

«Вчора сталась така ситуація... я на боці громадян. Але друзі! Вчора на офіційному сайті було повідомлення стосовно погіршення погодних умов “жовтого” рівня. Було повідомлення облгідрометцентру, що будуть зливи. Я розумію, є справи, які не відкладеш. Але якщо написано “не лізь – вб’є”, чому туди намагатись рухатись? Я не складаю з себе провини особисто. Я готовий відповідати».

В тому, що вулиці Херсона під час злив перетворюються на річки, винна й стара система каналізації. За словами Стельмашенка, КП обслуговує (прочищає) ливнівки за графіком, проте вони швидко засмічуються знову через велику кількість сміття, гілок і листя дерев, які «пливуть» під час дощу вулицями. Як прозвучало на прес-конференції, система стоків потребує модернізації. А для простого підтримання її роботи щомісяця з бюджету міста потрібно виділяти майже 200 тисяч гривень. Проте не завжди профільне КП на обслуговування отримує повну суму. Станом на 5 липня з 200 тисяч гривень КП виділили приблизно 80 тисяч гривень.

Тэги:

Неделя работы путепровода в Херсоне: плюсы и минусы

Пассажиры перестанут ломать ноги

Є кому «дякувати» за хвилі на дорозі...

Дороги ремонтируют быстро...

Переїзд Таврійський – ХБК закриють. Коли чекати жах на дорогах