Автор: Дарина ЛАПІНА21 Октября 2021 09:32

Маршруткам їздити невигідно. А що робити херсонцям?

Маршруткам їздити невигідно. А що робити херсонцям?

Херсонські маршрутки реагують своїм зникненням буквально на все: чи-то сніг випав, чи рясний дощ пройшов, чи просто вечір настав…

А от зараз новий виклик – «червона» зона та заборона перевезення пасажирів на «стоячих» місцях. У Херсоні почали активно працювати ковід-патрулі, й відповідно збільшився ризик для водіїв маршруток отримати штраф у 17 тисяч гривень за набитий до стелі салон автобуса. А лише на сидячих пасажирах багато не заробиш. Саме цим херсонці пояснюють собі відсутність громадського транспорту, який і в доковідні часи пунктуацією та гарною роботою особливо не відрізнявся. Та минулого тижня з маршрутками в обласному центрі стало зовсім сутужно.

Про відсутність маршруток у Херсоні містяни почали повідомляти в соцмережах ще 14 жовтня, за день до входження Херсонщини до «червоної» зони карантину. «Доброе утро, ищё карантина нет, а маршрутки уже почти не ходят», – поскаржився Олександр Косьмин. Ситуація не покращилась і 15 жовтня: «12 маршрут сегодня на высоте. Просто нет слов. Ничего не меняется. Пришлось ехать с пересадками», – написав у соцмережі Олександр Панченко та опублікував фото онлайн-карти маршруту, на якій о 8-й ранку не відображався жоден автобус. Така ж ситуація з цим маршрутом була й о 14:40, відповідне фото опублікувала ще одна херсонка. Там же в соцмережі вона запитала, чи не ліквідували часом 12-й маршрут, у начальниці міського управління транспорту Марини Віркун. Та відповіла, що 12-й маршрут не ліквідували: «Зараз зв’язалась із перевiзником, на жаль, карантин на водіїв також впливає, перевіряю».

Та херсонка не втихомирювалась і запитала, як відреагувало управління транспорту на невихід автобусів на маршрут. На що отримала відповідь від, судячи з усього, співробітника управління, що «управління розглянуло можливість потенційного розриву договору та оцінило наслідки». Наслідки? Якщо мається на увазі острах того, що після розірвання договору з таким перевізником на 12-му маршруті не буде автобусів, то неясно, чим ця потенційно страшна ситуація відрізняється від теперішньої. Люди скаржаться на повну відсутність автобусів уже зараз, при діючому договорі! Схоже, щоб розірвати «стосунки» з перевізником, який чхати хотів на умови договору, управлінню транспорту потрібні більш вагомі аргументи... Та як показує досвід, навіть якщо одна з херсонських маршруток на ходу розсиплеться на мільйон маленьких шматків – це не стане приводом заключити договір із іншим перевізником.

Однак відсутність або недостатню кількість транспорту містяни помітили не лише на 12-му маршруті, а й на багатьох інших. Проблему прокоментував заступник міського голови Юрій Стельмашенко на своїй сторінці в соцмережі. Чиновник визнав, що більшість перевізників і водіїв не хочуть працювати. А пояснив заммера це тим, що перевезення в очах власників фірм зараз невигідні, тому що на фоні росту ціни на газ (на якому їздить більшість транспорту) лякає перспектива ще й отримати 17 тисяч гривень штрафу за перевезення стоячих пасажирів. «Перевозка пассажиров возможна только на сидячих местах, за несоблюдение – штраф водителю 17000 грн. Все это происходит на фоне беспрецедентной цены на газ, которым заправляется львиная доля транспорта, – написав Юрій Стельмашенко. – Что имеем в итоге. Большая часть водителей и хозяев автотранспортных предприятий не хотят работать. Звучит это, конечно, так себе, но если взять сухие факты, то со стороны перевозчиков имеем вполне реальный риск получить огромный штраф и отсутствие выгоды от перевозок, так как расходы в связи с ценой на газ выросли, а количество пассажиров ограничено».

Щоб вийти із ситуації, за словами чиновника, в мерії ухвалили рішення збільшити кількість рейсів комунального громадського транспорту, на дороги міста начебто випустили великі тролейбуси – так звані «гармошки». Також мерія має намір звернутись до Кабміну та розглянути на регіональній комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій можливість введення не повного обмеження «стоячих» місць, а хоча б часткового. Та на все це потрібен ЧАС! А мені, вам і всім містянам потрібно їхати на роботу кожного дня. Але вкотре міські чиновники не готові виявилися до ситуації.

До речі, серед варіантів виходу із ситуації Юрій Стельмашенко назвав також впровадження компенсації для перевізників на період карантину. Над цим, за словами чиновника, якраз працюють у мерії.

Навряд чи херсонці оцінять ідею чиновників, якщо мова йде про компенсації перевізникам із міського бюджету. Мало того, що маршрутчики виправдовують свою відсутність на роботі усілякими дурницями, як-от снігом, вітром, темрявою, ретроградним Меркурієм… так мешканці міста ще й платитимуть перевізникам зі своїх податків «карантинні компенсації»? А хто заплатить містянам за десятиліття пекельного сервісу?

Тэги:

Казали, що зароблять на парковках три мільйони, а вийшов пшик

Комунальний перевізник у великих мінусах

В маршруточном конфликте суд поставил точку. Или всё же многоточие?

У херсонской маршрутки опять отпало...

Ездим по 8 – иск пока не помог