Автор: Інтерв’ю взяла Альона ШНАБСЬКА12 Май 2021 10:58

Якість ремонту доріг: так-сяк, аби гроші в кишеню

Якість ремонту доріг: так-сяк, аби гроші в кишеню
Херсон, вулиця Нестерова. Місцеві жителі кажуть, що цей провал з’явився на дорозі, яку асфальтували десь півроку тому.

Нещодавно в Інтернеті з’явилися фото та відео проваленого асфальту на вулиці Нестерова в Північному мікрорайоні Херсона. Містяни пишуть, що минуло лише півроку, як там відремонтували дорожнє покриття. Й ось вам якість!

Певно, що це фото й відзняте відео з місця бачили й керівники Херсона та обов’язково з’ясують причину провалу, та притягнуть підрядника до відповідальності (якщо це його вина) – примусять переробити такий «ремонт» за кошти свої, а не громади. Пpo те, що дороги в нас іноді ремонтують погано, а відповідальні особи закривають очі на неякісний ремонт, говорить і така нещодавня новина. Прокуpopи Bиcoкoпільcькoгo відділу Бepиcлaвcькoї oкpужнoї пpoкуpaтуpи направили до суду oбвинувачення нa інжeнepa тexнічного нагляду, який, пpиймаючи pобoти з кaпітального ремонту дopoжньoгo пoкpиття, разом із підрядником пpoвepнули aфepу, в peзультaті чого держава втратила велику cуму грошей. Як вcтaнoвилo cлідство, зaвepшивши пpoвeдeння peмoнту дopoги в Нoвoвopoнцoвці, інжeнep тexнaгляду, нeзважаючи нa те, щo pобoти нe були пoвністю виконані, підпиcaв усі aкти. Kpім тoгo, в дoкумeнтax із пpиймання oб’єкта вартість виконаних робіт була завищена нa 236 тиcяч гpивeнь на користь кoмпaнії-підpядникa.

Отже, держслужбовець нe тільки наніс збитки державі, але й підробив oфіційні дoкумeнти з метою нaживи. На час cлідcтва нa вcе майно підoзpювaнoгo було нaкладено apeшт, повідомила облпрокуратура.

На жаль, неякісні ремонти – не рідкість не тільки для Херсона чи іншого населеного пункту, а й для доріг обласного значення. Саме тому цю тему «Гривна» підняла й під час зустрічі з губернатором Херсонської області Сергієм Козирем (у попередніх номерах газети були опубліковані інші питання-відповіді з прес-конференції в ода).

- Нерідко жителі області скаржаться на неякісний новий ремонт доріг. У які терміни й ким здійснюється моніторинг виконаних робіт?

- За дороги державного значення відповідає Служба автомобільних доріг. Вона підпорядковується «Укравтодору». Ми також придивляємося до якості ремонту, адже розуміємо: «Укравтодор» –далеко, а ми тут на місці, й до нас прийдуть, спитають.

У служби є свій технагляд, він і контролює якість виконання. Я розумію, що можливі ямки... Якщо є підрядник, він обов’язково це виправить. У нас щопонеділка проходить нарада щодо стану доріг. Якщо є якісь факти, я надаю інформацію, й усе виправлять стовідсотково. Для скарг зробили онлайн-приймальню в «Фейсбуці» на моїй сторінці та прес-секретаря Анжеліки Келеберди (Anzhelika Keleberda). Також якщо є скарги щодо стану відремонтованих доріг, можна надсилати листи на пошту anzhelika.vilenskaya@gmail.com, але з геопозицією, щоб ми змогли віднайти проблемну ділянку. (Виходить, мешканці області, які не мають Інтернету чи не вміють користуватися комп’ютерною технікою, позбавлені можливості такого контакту з владою. – а. Ш.).

Жителі ж не всі розуміють, який саме це був ремонт. Якщо був капітальний ремонт чи середньопоточний – не питання, я відповім щодо наших доріг, місцевих і тих, за які відповідає обласна адміністрація, що на балансі.

- Сергію В’ячеславовичу, чи є приклади, коли підрядник провів роботу над помилками за свій рахунок.

- Минулого року трьох підрядників ми змусили переробляти ремонт за свої кошти. Село Тарасівка, там будуємо амбулаторію, біля неї – під’їзд, він був зроблений неправильно. Зараз там шар асфальту став набагато щільніший – під’їзд до будівлі переробили. У Щасливцевому також переробили під’їзд до амбулаторії. Підрядник не витримав технологію. Дорога на селище Лазурне: там був такий асфальт, що прилипав до колес машин. Зараз підрядники все переробляють за свій кошт. Скриті роботи має перевіряти технагляд, він повинен бачити товщину покриття тощо. Якщо при здачі об’єкта знаходять брак – усе переробить підрядник. Інша справа: хороша дорога була, а по ній їде перевантажена фура.

- А як же вагові комплекси? Чому вони так погано працюють? І до речі, не на всіх під’їзних дорогах...

- «Укртрансбезпека» як не працювала, так і не працює! Ми робимо все, щоб вона запрацювала, але поки що ніяк... Тому й будуть нові ями на новій дорозі. В «Укртрансбезпеці» вже чотири керівники змінилися за рік. Наприклад, ваговий комплекс під Бериславом не працював. Нам пояснили, що немає в них генератора – знайшли їм генератор. Але люди не хочуть працювати. Зараз на цьому напрямку на мосту через річку Інгулець зроблено сучасний ваговий комплекс, який уже точно не об’їдеш: там стоять додаткові камери, датчики під мостом. Система нині проходить відпрацювання на похибку. В той же час «Укравтодор» займається питаннями законності роботи цієї системи – щоб показання з цих датчиків можна було використовувати та притягувати до відповідальності та штрафувати порушників. Завдяки цим датчикам і ми маємо можливість контролювати, скільки проїхало перевантажених фур, таким чином ще й перевіряти роботу «Укртрансбезпеки». Минулого тижня ми брали показання з вагового комплексу під Олешками. Там проїхали перевантажені 93 (!) фури (якщо я правильно згадав). Найкричущі моменти по повному перевантаженню були близько в 36–40 машин. «Укртрансбезпека» помітила тільки 3. Я питаю: як? До цього керівник казав: на обід ходили тощо. Питань немає. Я розумію, якби вони виявили хоча б 29. Але 3... Маємо те, що маємо... Ця служба підпорядковується безпосередньо Києву, працюють за згодою. Моє бачення: я б розігнав усіх і нових набрав!

- Скільки вагових комплексів буде цього року на дорогах Херсонщини?

- В області стоятимуть 5 комплексів. По Україні їх буде дуже багато, понад 100. Ми могли б установити в Бериславі, як раніше, але вирішили – на інгулецькому мосту. Також комплекс діє перед Антонівським мостом із боку Олешок. Міст точно не об’їдеш. За таким принципом діють у Дніпропетровській області, де є ріка, в Запоріжжі.

Завершуючи розмову з губернатором, не можна було не запитати про співпрацю нової обласної влади з новим керівництвом Херсона, якщо така взагалі є.

- Сергію В’ячеславовичу, чи є у вас взаєморозуміння з мером Херсона Ігорем Колихаєвим щодо розвитку обласного центру?

- Я людина проста, вийшов із простої сім’ї. Через війну на Донбасі я приїхав до вас у Херсон. Мій принцип – постійно потрібно працювати та вміти домовлятися з кожним. Навіщо воювати? Моє бачення: місто Херсон не розвивалось. Я й меру кажу: давайте максимально співпрацювати, я буду допомагати всім, аби обласний центр став кращим. І школу No 23 треба збудувати в Таврійському, й мостоперехід добудувати. Дорогу хочеться зробити від Чорнобаївки до «Фабрики», щоб люди могли комфортно їздити, встановити нормальні зупинки, нормальні бордюри. Також – привести до ладу всі ці МАФи, вони не повинні відрізнятися від архітектури міста й бути різного кольору чи сірими. Людина приїжджає до нас в гості й повинна бачити охайне місто. Взаєморозуміння, в мене – точно, є.